Op stap in rainy vancouver

23 juli 2014 - Vancouver, Canada

Hey,

zoals de titel al laat verstaan,geen al te best weer vandaag.

kijken vanin onze hotelkamer aan twee kanten tot aan het water,en zagen bij het ontwaken de lucht zo dichttrekken.

het is hier al een week of twee extreem warm voor vancouver te zyn,en dan betaal je af en toe de prijs.

niet getreurd,gaat ons niet stoppen, douchke,ontbijten (bacon and eggs...mmmm) ,en dan op weg.

Vancouver heeft enorm veel plekken die we willen zien,en die liggen zeker niet altijd op wandelafstand van mekaar.

De manier van vervoer hier dan....de 'hop on hop off trolley's.

We kopen ons een dagticket en stappen op vlak achter ons hotel,kobe moet al lachen want ziet er als een oud trammetje uit,best gezellig.

er zitten nog niet veel mensen op en de bestuurder geeft met veel plezier tips en uitleg over de stad.Vancouver is naar mijn mening een mooie stad.mengeling tussen veel authentieke gebouwen en modern. Heel proper ook allemaal.En voelt niet aan als super drukke stad.

We rijden eerst mee tot aan het uiterst gelegen deel v Vancouver,Stanley Park.

Een 'park' met de oppervlakte v Mechelen ofzo,met eewenoude bomen,beaver lake,een indianennederzetting,een hele reeks totempalen....genoeg om uren zoet te zijn.

Afgestapt aan de eerste halt daar,en dan te voet door.

Kobe volledig in zijn element,natuur en zenne verrekijker...en de rest van de dag een huppelend ventje met een smile tot achter zijn oren.

half weg het park tijd voor de mama om effe te kunnen rusten,picknick aan een bankje...plannetje bestuderen...en we kunnen voort.

Het slechte weer haalt ons in en het begint goed te regenen,nog langs prospect point,uiterste punt van stanley park met een prachtzicht over zee en de lions bridge..en dan naar 1 van de haltes van de trolleybus.

20 minuten later zitten we lekker droog terug op de bus,er zijn onderts dik 4 uur gepasseerd.

Volgende interessante stuk,granville island,jammer genoeg in de regen.

We houden het op een korte rondkijk en dan richting hotel,we stappen aan maritime bay af,zo zien we dat stuk toch ook nog en wandelen zo tot aan het hotel.Aangekomen  eerst naar onze kamer,het is onderts half zes,effe rust voor ons.

Kobe op bed wat spelen met zen legoventjes,mama effe liggen en rusten ,papa de gazet lezen.

Drie kwartierkes later,hop,naar buiten om in de buurt te eten.

Kobe is tegen eind v het eten eigenlijk groggy en valt op men schoot bijna in slaap,dus we trekken naar hotel,als hij terug wakker schiet en zich herinnert dat hij nog mocht zwemmen vandaag :-)

Hotel heeft binnen zwembad....dus de jongens zijn nu een zwemmeke gaan doen,ik lig languit op bed dit verhaal te schrijven,mijn kaarske is uit voor vandaag.

Morgen checken we hier uit en pikken we onze wagen op voor de rest van de reis,de balie v de verhuurmaatschappij is hier in hotel,lekker handig....niet ver zeulen met koffers.

En dan trekken we voort,er staat morgen een rit van 127 km naar Whistler op het programma,niet ver dus.

We maken onderweg eerst nog een stop aan de capilano suspension bridge,een hangbrug op 80 meter hoogte die een afstand v 135 meter ravijn overbrugt.

tot morgen!

Groetjes,

GEK xxx

1. Moeke:
    24 juli 2014
    zo'n super ventje, echt een avonturier zalig om daar zo van te genieten, wat zal zijn mondje veel te vertellen hebben. love juliie kusjes moeke
  2. Mikke van Berckelaer:
    hallo globetrotters,
    onze Kobe zal een vertelavond moeten organiseren op het familieweekend in de Ardennen denk ik!
    geniet nog van de volgende dagen, en ik duim voor wat zon!
    mimi en co
  3. Jefke en de bende:
    24 juli 2014
    Doe dan ook maar een vertelavond op het weggetje met een bbq'tje!
  4. Els:
    25 juli 2014
    zowel aan tant mimi als aan jefke en de bende : check :-)
    x
  5. Tante An:
    25 juli 2014
    Helaba... Zo te horen hebben jullie het geweldig naar jullie zin! Geniet er maar van en zie dat Kobe nog wat energie over heeft om op al die vertelavonden effectief ook iets te kunnen vertellen... Alhoewel ik denk dat dat geen probleem zal zijn :-) dikke XXX-en