rossland

5 augustus 2014 - Rossland, Canada

hey,

onze trip naar rossland is de langste van de hele reis. 500 km. en op banen waar je max 100 per uur mag en vaak de bergen in zit duurt dat dus wat langer dan thuis.

Kobe kijkt een tijdje naar een film achter in de auto... we krijgen een fikse regenbui over ons minuten na we terug in de auto zitten na onze picknickstop...

maar hoe dichter we tegen rossland komen.. hoe warmer. niet te doen.

We halen makkelijk 34 graden... hot hot hot.

Op een half uurtje van onze bestemming kunnen we ons niet meer houden... een mc donalds.. :-) ... tijd voor een fris ijsje of milkshake :-)

en smaken dat dat deed :-)

In de hoofdstraat van Rossland...  ( en buiten die straat is er bijna niks anders ).. lijkt het of je wandelt in een filmdecor. de gebouwen... de perkjes... echt mooi.

En ongelooflijk rustig. het is vandaag een feestdag hier.

We checken in ..en krijgen al direct de waarschuwing voor beren mee... het dorpje hier is enorm graag gezien door beren.. en volgens de dame achter de balie lopen ze hier geregeld door het dorp te slenteren..

Ze geeft ons ook de waarschuwing van zeker alles qua eten uit de auto te halen.. of we zouden morgenvroeg wel eens een kapotte ruit kunnen hebben ... de beertjes gaan hier namelijk goed op zoek. :-)

zij heeft een tijdje geleden zelf meegemaakt dat de automatische deur van de lobby in het hotel openschuift en er rustig een beer binnen getsjokt komt :-)

We doen na ons avondeten nog een wandeling door het dorp... in de hoop er mss al eentje te zien lopen... maar tevergeefs.

Bij het binnenkomen vragen we in het hotel of er hier echt zo regelmatig zitten... en de dame zegt dat er normaal alle avonden gesignaleerd worden hier gewoon in de straten... maar het is al een tijdje te warm nog savonds...

dus de kans dat we er vanavond eentje zien is klein na een dag van meer dan 34 graden. dedju :-)

Rossland was een tussenstop onderweg naar Osoyoos.

Dus we zijn hier enkel voor vannacht nog. Morgen doorrijden naar de volgende stop. En dat is maar twee uurtjes rijden. En dan in Osoyoos zitten we terug twee nachten.

Ik ga proberen nog een paar fotos online te krijgen en dan ga ik men ogen dicht doen ook.

Ah... wij zitten terug in andere tijdzone... terug negen uur verschil met jullie nu.