trip naar waterton lakes national park

4 augustus 2014 - Waterton Park, Canada

hello;

hier zijn we weer. zijn ondertussen zondagavond iets na negen voor ons. voor jullie dus al maandagochtend ongeveer.

We zijn goed in waterton park geraakt.

Tegen we gisteren in namiddag hier geraakt waren wel een fikse bui gehad bij het binnenrijden van het park.

De eerste uren gisteren reden we precies door de schotse hooglanden. Ineens echt heel anders qua uitzicht. allemaal groene heuvels... honderden en honderden strobalen die in de velden verspreid lagen te wachten om opgehaald te worden...

Niet enkel dennenbomen meer maar ook gewoon bos... en geregeld hertjes.

Eens we er bijna waren veranderde het terug en reden we terug de bergen in.

Het slechte weer in voor effe. :-)

heeft effe serieus goed gegoten... maar eens we aan hotel waren was het gedaan.

Inchecken in de waterton lodge... uitladen...effe rusten... en dan het dorpje in.

Eerst een wandeling tot aan waterton lake... tot aan het keienstrand... en daar hele tijd staan stenen ketsen op het water. Kobe is er goed in aan het worden.

wat rondkuieren... echt gezellig dorpje... besloten om hier iets te eten int dorpke ipv terug de auto in te stappen de bergen in... het weer is net iets te snel veranderlijk hier en we riskeren het vanavond niet.

Dus een lokaal restaurantje binnen... echt leuk. het hangt van boven tot onder vol oude nummerplaten... stukken oude telefoonpaal... roadsigns...

erna nog wat rondgelopen... is binnengestapt in de plaatselijke winkeltjes hier...

en dan naart hotel.

we beginnen het te voelen dat we al een tijd weg zijn en zijn allemaal goed moe.

Nog even tv kijken en oogjes toe.

Vanmorgen bokes gegeten met al een chance terug de zon.

De zak klaargemaakt met drinken...fruit...koek... muggenspray ( onmisbaar hier)..de zonnecreme... en we trekken met de auto de bergen in. We willen naar red canyon en naar cameron lake.

Mooi mooi...kronkelend de bergen in... daar rondwandelen...met geregeld waarschuwingsborden op de paden met de vermelding dat je op het terrein van grizzly's loopt.

uitkijken dus... op de paden blijven.. niet lukraak door het bos beginnen lopen...zien dat je praat onderweg dat ze je horen afkomen... kinderen altijd kort int zicht houden en als je een beer tegen het lijf moest lopen ze direct in je nek zetten dat ze groter lijken en niet lijken op een lekker hapke. :-)

Aan cameron lake doen we ook een goeie wandeling vlak rond de oevers van het meer.

Ondanks de muggenspray zijn we precies half opgegeten onderweg.

Vooral de dazen lijken hun er niets van aan te trekken dat je die spray op hebt en je loopt ze dus de hele tijd van je lijf te kloppen.

Het is enorm warm ,mooi groot meer... sneeuw aan het andere eind van het meer...

we kunnen het niet laten en besluiten om nog eens te gaan kanovaren.

Hop... met drie een boot in.. en we peddelen erop los.

We zitten op 1 van de diepste meren van de canadian rockies momenteel... en je ziet aan het water heel goed waar het echt diep is.

Je ziet de kleuren van aan de kant veranderen van lichtbruin..naar bijna doorkijk... naar donder blauw en echt pik pik zwart.

Op de 'doorkijk'stukken lijkt het echt of je de bodem kan raken met je peddel... zo goed kan je de bodem zien... maar na een paar keer testen en goed diep reiken... nope... je komt nog niet in de buurt. dus zelfs maar paar meter van de kant is het al serieus diep.

Het idee dat het in de pikzwarte stukken echt zoooo diep is doet ons toch nog eens tegen mekaar zeggen.. .zien dat we niet omkantelen he :-)

tegen we bijna helemaal vanachter aan het meer zijn horen we het boven de bergen beginnen rommelen en zien we het bliksemen... typisch. :-)

net als je lekker ver weg bent van de aanlegdokken :-)

we houden het een tien minuten in de gaten... maar we hebben pech... de wind staat richting ons en we zien de donkere wolken dichter naar ons komen... het begint serieus te waaien...

omkeren en maken dat we terug binnen zijn dus.

makkelijker gezegd dan gedaan. er komt door de plotselinge wind ....tegenwind natuurlijk... serieus wat deining op het meer... het bliksemt al goed op de bergen rond ons... en je hoort de donder zo tussen de bergen rollen...

we zetten kobe op zen poep in het midden van de boot... en hij steekt zen vingers al in zen oren. :-)

je ziet alle bootjes... we waren met vier zo vanachter op het meer nog.. .omkeren en hun boten meer naar de kant van het meer sturen... dichter tegen de bomen..

leek precies iedereen een beter idee om daar te roeien en zo naar de aanlegsteiger terug te gaan dan echt in het midden van het open meer te hangen.

Gert en ik moeten serieus ons best doen om ons vooruit te krijgen.. en elke keer je even stopt om te rusten ging je precies terug achteruit.

En o zo typisch... als we nog een honderd meter van de aanlegdok zijn begint het te regenen. al een geluk is het nog druppelgewijs en komen we er nog vrij droog uit.

We zijn in elk geval blij dat we er zijn. :-) Lekker spannend.

Allemaal even een wc stop voor we naar de auto terugkeren... en daar komt de gietbui.

Lopen naar de auto dus. allemaal goed nat zitten we eindelijk neer. en oef... we waren net op tijd uit die kano. als we met die bui nog in onzen boot hadden gezeten.. we hadden er lief uitgezien. :-)

Het is tegen we daar wegzijn iets na 17 uur. en onze plannen voor ons koken... ons eten hadden we al bij in de koffer... de picknickplek was al uitgekozen...vallen letterlijk in het water.

Back to the hotel dus... nog altijd in de hoop dat het mss stopt tegen we daar zijn en we daar nog ergens een plekje kunnen zoeken.

Maar nope... het ziet er zo niet naar uit.

parkeren aan het hotel... en toch maar terug het dorpje in dan.

Daar rustig iets gegeten en erna nog wat rondgelopen... het is ondertussen over maar pak frisser.

Ik lig te schrijven... gert is tv aant kijken... en kobe hangt de waterrat uit in bad :-)

Bedtijd sebiet. en dat gaat voor alle drie gelijk zijn denk ik.

Of toch zeker voor Kobe en mezelf.

Morgen rijden we door naar Rossland. en daar is het iets van een 34 graden.

Terug goed weer dus. Maar ook voor hier geven ze terug goed weer.

We kunnen echt niet klagen. We hebben in vancouver is paar uur regen gehad... en dan nu vandaag... voor de rest altijd een pak warmer dan het hier normaal is.

We halen altijd makkelijk achter in de twintig graden... soms vanvoor dertig... zeker genoeg dus !! doet vaak deugd van op of aan het water te zitten en in de bossen... dan heb je zo geen last ... allé... ik vooral dan... van de hitte.

Dikke kus van ons allemaal en tot in Rossland.