osoyoos en trip naar vancouver

8 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Hey,

onze trip naar Osoyoos was niet lang... maar veeeeel te warm. 37 graden is teveel van het goede.

Smiddags bokes gegeten op een bank aan een zwemmeer... en daar bijna twee uur de waterratten liggen uithangen. We zijn vlak ervoor aan een klein winkeltje gestopt om voor kobe iet van water en strandspeelgoed te kopen... hadden we niet bij... en het was hier zoooo warm... hij heeft zich kunnen uitleven.

Erna nog even terug de veel te warme auto in ... tot aan ons hotel in osoyoos.

Weer een heel andere streek. De wijn en fruitregio van deze kant van canada.

Om de honderd meter een fruitkraam of fruitmarktje...

velden vol fruitbomen... tegen alle hellingen wijnranken...

heel anders dan de kilometers dennenbossen die we gewend geworden zijn.

Ons hotel ligt echt letterlijk op het strand aan een groot meer.

Vanaan onze kamer de trap af... en je staat met je voeten op het zand... twintig meter verder het meer... zaaaalig.

Normaal niet echt ons ding. Maar voor onze reis af te sluiten wel ideaal.

Ons installeren op de kamer... zwemkleren aan... en het strandje op.

Kobe kan in de volledige zwemzone van het meer staan... er hangen volleynetten... hij heeft een luchtmatras en wat schupkes... we amuseren dus nog voor een uur of twee.

Dan naar de kamer allemaal een douchke... ons picknickgerief... en naar de overkant van de straat... daar is ook nog een meer... met verschillende picknicktafeltjes... tijd voor te koken en in de ondergaande zon te genieten van ons eten.

We zijn alledrie kapot. De mega hitte en het feit dat we al bijna drie weken weg zijn eist zijn tol.

We zijn dus niet veel meer waard na het eten.

We wandelen nog eens tot in het dorpje ... eten nog een ijsje :) ... en dan naar ons hotel en ons bed in.

Dag erna trekken we in de voormiddag het dorpje in.. beetje rondkijken... en we bezien de regio daar ook...

maar tegen het iet na de middag is weten we niet waar kruipen van de warmte...

Tegen de 40 graden is teveel voor mij.we trekken naar het hotel en de jongens haasten zich om in hun zwembroek te springen.

Ik blijf eerst nog een tijdje in de koelte van de kamer. rustig wat lezen en effe bekomen.

erna pak ik handdoeken en een paar flesjes water mee en trek ook naar beneden.

De jongens liggen te ravotten in het water.

Kobe komt mee bij mij op het strand samen een vulkaan maken. :-)

en gert dobbert op het water op zen luchtmatras.

Weer een uurke of twee plezier.

De zon kruipt een tijdje achter wat wolken... oef... doet deugd.

Erna douchen en etenstijd voor iedereen en nog wat rondkuieren.

Op de kamer nog wat lezen en spelletjes spelen voor we alle drie steendood in bed kruipen.

osoyoos was het laatste leuke stukje van de reis.

Vandaag zijn we op ons gemakske van osoyoos terug naar vancouver gekomen.

En liggen nu in een hotel op een tien kilometer van de luchthaven.

Voor ons is het donderdagavond. Voor jullie al vrijdagochtend half 8.

We moeten morgen ( vrijdag) om half twee op luchthaven zijn. ( half elf savonds voor jullie)...

stijgen om kwart na 5 in namiddag op ( kwart na 2 snachts voor jullie)

en landen dan zaterdagmiddag om kwart voor twaalf, belgische tijd, in amsterdam.

Het zit er dus zo goed als op :-(

Ik zet eens we thuis zijn nog een paar fotos online van de laatste dagen.