bezoek aan capilano park en tocht naar Whistler

25 juli 2014 - Whistler, Canada

Hello,

Nieuwe update vanop men bed in ons hotel in Whistler.

Vanmorgen na een goede nacht rustig wakker geworden,gedoucht en gaan ontbijten.

Alles ingepakt en naar beneden voor uit te checken en onze auto op te halen.

Op nog geen 5 minuutjes was het daar gepiept,onze auto stond na een paar minuten te blinken voor het hotel.

We zijn voor de rest van onze reis de trotse eigenaars van een zwarte chevrolet suv;lekker veel plaats...kobe heeft echt mega veel plek vanachter..goeie grote koffer..ideaal.

Alles inladen... effe checken hoe we moeten rijden..en we zijn weg..

Vancouver stad uit.. de lions bridge over... en hop naar onze eerste stop van vandaag..capilano park. we hadden gelezen over de capilano suspencion bridge,grote hangbrug... en hadden beslist dat we deze zeker gingen bezoeken.

Bleek dit een stuk te zijn in het capilan rain forest... echt knap.

de brug was om het op zen zachtst te zeggen.. wiebelachtig :-)

maar prachtig om zien...tussen de bomen...rivier eronderdoor..

eens aan de overkant konden we op ontdekking..

er bleek een gans ' treetop adventure' te zijn. kobe zen snoetje sprak boekdelen... hop.. de bomen in. aan het eerste hutje tussen de bomen kregen we voor hem een plannetje en een boekje met allerlei vragen die ze moesten oplossen onderweg... als ze dit dan na de wandeling door het park terug brachten kregen ze iets.

tijdje tussen de boomtoppen gelopen over bruggen en paden... dan langs de wilde vogels... regelmatig lachen met squirrels die langs gelopen komen en echt zo voor je voeten lopen dat je bijna struikelt.. kobe lacht zich een ongeluk met die beestjes.

we staan een tijdje te kijken naar ' knabbel en babbel'. er zijn er twee vlak naast het wandelpad samen aan het spelen... ze lopen achter elkaar aan... rollenbollen door elkaar... kobe vind het super.

We zijn uiteindelijk bijna twee uur zoet in het park met rondkijken en paadjes volgen.

Kobe krijgt al zijn vragen opgelost... en krijgt een grote badge met vermelding " rainforest explorer".

We trekken terug naar de auto en maken ons klaar voor de rit naar whistler.127 km... een kleine twee uur rijden.valt reuze mee dus.

De weg kronkelt een hele tijd enorm hard;niet ideaal voor mij :-) ... en we rijden een hele tijd vlak naast het water..

Na een uur en half ongeveer duiken we meer landinwaarts en rijden los de bergen in... de wolken in.

En dan aankomst in whistler.. de plek waar in 2010 de olympische winterspelen plaatsvonden. De plek voor mountainbikers;hikers,free riders.

KObe en gert direct in hun sas,ze voelen hun hier thuis zenne :-)

We checken in,laden alles uit... effe kwartiertje zitten.. en dan hop.. naar buiten.. is rondzien en ineens inkopen doen...

Het stadje hier is 1 groot domein vol hotels,lodges,winkeltjes,bars...

het outdoor paradijs. NU zondag is het hier de iron man ... dus er is al veel volk aanwezig om te acclimatiseren en nog wat te trainen.

Lekker gezellig allemaal zonder last te hebben van de drukte.

Wat rondkijken... en dan de grocerystore binnen.

Inkopen doen voor de komende dagen.. alles voor ontbijt...avondeten ... yep yep.. hier kunnen we makkelijk buiten koken zelf...

en dan nog even langs de hardware store voor ons busje gas voor ons campingvuur.

we zijn onderts half 7 savonds... ik lig op bed dit verhaal te schrijven... en de twee jongens zijn het gasvuurtje aan het opzetten en gaan beginnen koken.

Je voelt goed dat je hier hoog in de bergen zit. het is hier opmerkelijk frisser. zonder trui buiten is te fris nu.

vanaf morgen geven ze terug goed veel zon. laat ons hopen. we willen morgen graag de peak to peak gondola nemen.. van de top van whistler mountain naar blackcomb mountain.. zou pak mooier zijn als dat kan als de lucht goed opengetrokken is .

Kga sebiet ook proberen om een paar fotos op de site te krijgen.

Tot morgen !

Dikke kussen van de avonturiers xxx