van kamloops naar wells gray provincial park

29 juli 2014 - Wells Grey Park Clearwater, Canada

heyhey,

we hadden in wells gray geen internet of telefoonverbinding dus nu pas het relaas van daar.

Smorgens in kamloops vertrokken voor onze rit naar de " helmcken falls lodge", ons hotel voor de komende nacht.

Onze lodge lag op amper een km van de toeganspoort van het wells gray provincial park... ook wel 'waterfall park ' genaamd.

En het park doet zijn naam alle eer aan.

We zijn eerst het park ingereden.. ons hotel voorbij... er is maar 1 grote weg in en uit... waar je tientallen afslagen kan nemen naar watervallen..meertjes... vieuwpoints...

ettelijke keren de auto in en uit dus om wat rond te lopen... watervallen te bewonderen... smiddags bokes te eten op een bankje met zicht op de helmcken falls.

het water van de meren hier heeft de meest prachtige kleuren ,van helder blauw tot turquoise...diep grijs... en alles met een serieuze stroming en ijs ijs koud :-)

zwemmen hier in het water zien we ons niet doen...veeeeeel te koud.

De meeste rivieren hier bestaan uit gletsjerwater... dus tja :-)

Kobe amuseert zich rot met overal waar hij de kans krijgt in het water te ravotten ... pootjebaden wel te verstaan... wij wagen er ons ook een paar keer aan... doet zalig goed in de warmte hier... het is hier de hele tijd achter in de twintig graden of voor in de 30... dus de afkoeling doet goed... maar als je een paar minuten in het water staat maak je dat je eruit bent en effe op het droge staat... zo koud dat het door den duur pijn doet aan je voeten.

Helemaal op het einde van de weg in het park kan je een 22 km lange zandweg nemen... tot aan het clearwater lake.

Kobe kan zich even uitleven aan een stukje "strand" en wat in het water onnozel doen.

Gert en ik zetten ons op het terras van het 'cafeetje" daar. een houten hutje met een terras dat uitziet op het meer. A place with a vieuw !!!

En de plek met de meest zalige home made ice tea :-)

zalig... uurtje een terrasje doen... kobe zien ravotten aan het water...

Het terras stelt niet veel voor... houten patio met drie tafeltjes en wat bloemen...

niet een terras gelijk wij het gewoon zijn... maar des te zaliger ! niks drukte... geen stress...geen lawaai...

zon..bergen...blauwe meertjes...overal super vriendelijke mensen...en rustig genieten in de natuur... just the way we like it.

We zakken terug af naar het begin van het park... richting onze lodge.

op amper een km na het uitrijden van het park zijn we er terug.

We melden ons aan en krijgen de uitleg naar onze kamer.

Helmcken falls lodge... zalig !

Allemaal aparte gebouwen met telkens twee of drie kamers. je kamerdeur komt gewoon buiten uit.

En van in je kamer en op je terras zicht op de weide...de grazende paarden van de lodge ( je kan tochten maken van daaruit)..de meertjes errond...

Installeren ... onze kookspullen pakken.. en naar het midden van de campground...naar de picknickarea... onder de houten dakconstructie..beetje beschut tegen de zon.. lekker koken en eten..

Kobe nog wat rondlopen.. .de paardjes gaan bezoeken en strelen... beetje ravotten..

En dan bedtijd... morgen de trip van wells gray naar het Jasper National Park.

4 uur rijden tussen de blauwe meren en rivieren.