op stap in peterson creek park en paar uurtjes waterpret erna om te bekomen

28 juli 2014 - Kamloops, Canada

hey,

na eerst is lekker uitgeslapen te hebben rijden we naar het visitors centre op een paar minuutjes van ons hotel.

Veel mogelijkheden vandaag en we weten niet goed wat haalbaar is voor ons.

Uiteindelijk besloten om naar het Peterson Creek Park te rijden op kwartiertje van hier.

Vergis je niet... het woord ' park' is hier serieus misplaatst :-)

Totaal niet vergelijkbaar met het vrijbroekpark ofzo :-)

Er zijn verschillende ingangen en wij besluiten om de ingang te nemen het dichtst tegen de bridal veil falls. een plek waar we van hopen dat het voor mij en kobe haalbaar is om er te geraken.

We parkeren ons aan de ingang, dichte schoenen aan... rugzak met picknick en voldoende drinken mee... allemaal goed ingesmeerd tegen de zon... en we zijn weg.

Eerst is er een km gewoon goed begaanbaar zandpad. goed te doen dus :-)

dan een stukje thomas moore trail.. gewoon een smal zandpad tussen de bomen.. beetje kronkelend en wat op en af..

En dan kwam het... een paar honderd meter maar niet meer.. maar wel klimmen en klauteren.

Kobe in zijn sas... doet hij het allerliefst natuurlijk..we doen op ons gemakske.. de twee mannen helpen de mama een beetje :-) ... en het is echt wel de moeite.

We komen aan bridal veill falls.. prachtig stukje natuur... van nergens anders te bewonderen dan van het 'pad' dat wij juist gedaan hebben... midden de bossen en rotsen.. .ideaal voor ons bokes op te eten dus en kobe wat te laten ravotten int water.

Na een uurtje ongeveer dezelfde weg terug naar de gewone weg en richting de auto.

En het gaat vlotjes. :-)

Aangekomen aan de auto en terug in volle zon merken we hoe warm het echt wel is ondertussen en we besluiten naar Albert Mcgowan park te rijden... niet ver van ons hotel... daar is een stuk waterpark aan. tientallen fonteintjes.. waterspuiters... kiepemmertjes... alles voor de kids om hun te kunnen amuseren met water.

Ik zet me op een handdoek in de schaduw om wat te rusten en laat de jongens effe begaan... kobe amuseert zich rot met telkens overal door te crossen en gert proberen nat te maken natuurlijk. :-)En ook ik krijg mijn deel.

Erna terug naar het hotel... kobe is zijn zin naar water en verfrissing nog niet kwijt dus we pakken onze spullen en trekken in het hotel naar het zwembad. En hij heeft chance.. er is zelfs een glijbaan.

Na een tijdje de waterratten te hebben uitgehangen trekken we naar onze kamer. alle drie een douchke en effe rust en dan is het echt wel tijd om te eten.

Het is ondertussen tien uur savonds hier terwijl ik dit lig te schrijven.. aan jullie kant zullen er dus al een deel terug wakker zijn.

Morgenvroeg hier uitchecken en dan doorrijden naar wells gray provincial park... ook wel waterfall park genoemd.. een rit van twee uur ongeveer.

Sweet dreams iedereen!

er staan terug wat nieuwe foto's online ook !

xxx GEK en ...

1. Moeke:
    28 juli 2014
    dat is dan een andere verfrissing dan hier nu pijpestelen regenen na enkele zeer warme dagen ik hoor het al veel verhalen van Kobe achteraf xxx