trip naar Jasper National Park

30 juli 2014 - Jasper Nationaal Park, Canada

Smorgens bokes eten... uitchecken... tanken... en dan op weg naar Jasper.

het is van smorgens al goed warm.

We rijden net zoals de voorbije dagen het ene na het andere meertje langs... rijden vaak hele tijd langs snelstromende blauwe rivieren...met continu zicht op de meest prachtige landschappen en bergen.

het rijden op zich hier duurt naar de normen van hier helemaal niet lang.

4 uur rijden in deze uitgestrektheid is niks. Je hebt hier ook helemaal niet het idee dat je lang in de auto zit.

We moesten vandaag iets van een 300 km.. en dat was buiten de laatste twee kilometer gewoon allemaal gewoon de baan volgen. Geen stoplichten... niet afslagen.. niks.Autostrade bestaat hier niet in deze stukken. Gewoon 1 vak in elke richting... met op de zoveel km een passinglane om zwaar vervoer even te kunnen inhalen... kwestie van geen 100 km vast te zitten achter de trage logge camions.

Je mag hier maar 100 km per uur... op sommige stukken 70 of 80.

Maar dat stoort hier niet. Je rijd echt op je gemak. en je hebt genoeg om naar te kijken en al.

We stoppen dus ook geregeld.

Aangekomen in jasper, ons hotel voor de komende twee nachten.. de Marmot Lodge.

Weer zoals we ze het liefste hebben... kamer met deur direct buiten... auto voor de deur.. geen last van drukte...

en de mevrouw aan de balie maakt kobe al weer extreem happy. ze hebben hier een zwembad. dat hoeven ze geen twee keer te zeggen natuurlijk.

Auto uitladen... half uurtje liggen voor de mama...

en ons zwemkleren aan.

Onze deur uit... dertig meter wandelen.. en hop.. het zwembad in.
We zijn vandaag van tijdzone verandert hier... zitten nu nog op 8 uur verschil met jullie.

Het is dus direct een uur later voor ons.

Tijdje afkoelen en ravotten... terug naar onze kamer een douchke pakken...

en de auto in naar centrum van het stadje voor paar inkopen voor morgen.

Centrum is een groot woord.Rumst is pak groter en drukker vooral dan hier. :-)

Zalig dus.

De grocerystore binnen...fruit ,brood en wat beleg voor de komende dagen door te komen.. .de rest hebben we allemaal nog.. .en terug naar de lodge.

Tijd om aan het eten te beginnen denken.

Erna is het stilaan bedtijd voor kobe... en eens ik hier gedaan heb met schrijven ook voor ons...

Morgen gaan we naar de columbia icefields... een gletsjer op... en we gaan zien of we in de namiddag kunnen gaan kanovaren op 1 van de meren hier.

Maar sssst...surprise voor kobe :-)