van jasper naar banff

2 augustus 2014 - Banff National Park, Canada

vlotjes van jasper richting banff vertrokken... met de nodige stops en al natuurlijk. :-)

teveel te zien om allemaal zomaar voorbij te rijden.

We passeren weer een aantal berggeiten onderweg... zien ettelijke gletsjers.. er zijn er hier 6, maar de athabasca waar we op geweest zijn is de grootste...

de tientallen meren blijven even prachtig om zien... die kleuren zijn echt super.

smiddags stoppen we op een picknickplek met schaduw... we hebben effe moeten zoeken maar toch gevonden...

In de felle zon stilletjes blijven zitten is niet te doen..vooral voor de mama niet.

Na ons bokes eten terug verder... niet zo ver voor banff kom je aan lake Louisa.

En dit hebben we mooi verzwegen voor Kobe. hij denkt dat we gewoon is naar het water trekken effe om wat te ravotten en af te koelen...maar daar kan je ook kano's huren.

Na ons aan te melden... spullen in de locker..waterflessen mee.. elks een zwemvest aan en de nodige instructies van de mensen daar is het aan ons... tijd voor het water op te gaan.

Mama vanvoor... kobe int midden.. en papa vanachter. Elks met een eigen roeispaan.

En Kobe roeit rustig mee :-)

Lake louisa is serieus groot. Met aan ene kant het bos en een groot hotel... en helemaal aan de achterkant de bergen met de sneeuwtoppen.

We hebben een uur de tijd...dus kunnen lekker ver roeien.

Kobe ,en wij natuurlijk ook...vinden het zalig.

Ondanks dat het serieus warm is heb je er op het water zelfs geen last van.

Hebben onze handen en voeten is int water gestoken int midden van het meer... man man... omkippen is hier echt echt geen optie. dat hou je niet al te lang vol.

Helderblauw water... maar vooral ongelooflijk koud.

na ons een uurtje te laten gaan op het water en de nodige foto"s later... tijd voor het laatste stukje richting Banff.

Gezellig stadje... zowat te vergelijken met Whistler qua omvang.

We installeren ons in het hotel... effe rust...en dan dinnertime...

niet zelf koken hier vandaag... geen van allemaal zin om nog terug in te auto te stappen vandaag naar een mooie picknickplek... en koken aan ons hotel is geen optie vandaag...

we trekken naar 'the meatball'... een pizza en pastahuis op twintig meter van ons hotel. Njamie !!

Erna nog wat rondgekeken int stadje... echt gezellig.

Kobe scoort een ketting met de afdruk van een berenpoot.

Superfier natuurlijk. want nu heeft hij zijn wolvenketting van amerika en een berenketting van canada :-)

Tegen we terug aan het hotel zijn na ons rondkuieren is het negen uur en tijd voor bed voor kobe.

Ook de mama is aan het eind van haar latijn... dus eens kobe erin had ik niet meer de moed om nog onze verhalen te schrijven...