dagje zwemfun in Banff

2 augustus 2014 - Banff National Park, Canada

Na nog eens goed uitgeslapen te zijn en ontbeten te hebben trekken we naar het visitors centre hier een beetje verderop.

Van de locals is gaan horen wat er hier het best haalbaar is voor ons vandaag.

Het is serieus warm... we willen niet veel in de auto moeten... en om de gondola naar de bergtoppen te nemen hebben we vandaag niet veel zin.

De mevrouw achter de balie verteld ons direct dat er hier vlakbij twee meren zijn waar echt in gezwommen mag worden.

In alle andere meren kan je als je je best doet wel eens pootje baden... maar vaak is het water zoooo koud dat je niet meer doet dan dat.

Meeste meren hier zijn meren ontstaan door smeltwater... dus tja.

Kobe zen Engels word ondertussen aardig goed... en hij had direct verstaan dat er hier gezwommen kon worden.

Ja... dat moet ge geen twee keer zeggen tegen hem natuurlijk.

Terug naar het hotel... ne zwemzak gaan maken.. genoeg drinken... een koek en een stuk fruit... de zonnecreme... de muggenmelk...

Een klein kwartiertje in den auto en we zijn er.

Aaaaah...zalig. het water blijft koud maar doenbaar.. :-)

een klein strandje eraan... kobe kan zich uitleven.

Hebben ons daar een hele tijd zoet kunnen houden. deed deugd... gewoon effe een ontspannen rustdagje ingelast :-)

Tegen 17 uur zoiets waren we terug aan het hotel. Auto op de parking... effe naar de kamer alles gaan te drogen hangen... douchke...beetje liggen voor mama...

En dan onze vuile was mee en het stadje in.

Yep...bijna drie weken weg vraagt om toch eens een machientje te gaan draaien.

Anders moet je veel te veel meesleuren.

Dus wij hier een paar blokken af the mall binnen naar de laundromat.

Ons machien was in... en effe rondkijken daar in the mall en iets klein gegeten.

Half uurtje later de droogkast gaan opzetten ... en ondertussen nog wat kuieren.

En voila.. op een uurke zijn we der vanaf... alles gewassen en droog... en we kunnen verder tot we thuis zijn.

We trekken erna nog effe de gezellige straatjes in ... in de hoofdstraat is een ijswinkeltje... ' cows'... waar we gisteren nog mee gelachen hadden dat er zoveel mensen stonden aan te schuiven... echt tot een stuk buiten op het voetpad.

We besluiten vandaag toch is te testen of dat nu zo de moeite is... en schuiven mee aan :-)

awel... twintig minuten later... de creme is goedgekeurd. :-)

op ons gemakske terug naar het hotel... alle was terug mooi in de valiezen... al is opgezocht hoe we morgen moeten rijden... nog eventjes tv kijken voor kobe...

en tijd voor bed.

morgen rijden we van hier door naar Waterton Lakes National Park. een 4 uurtjes rijden. Onze volgende stop voor twee nachten.