naar de top van whistler mountain

26 juli 2014 - Whistler, Canada

Hoi hoi,

vanmorgen wakker geworden rond half 8, de mannen nog lekker aan het slapen. ik wakker gemaakt door de aller aller kleinste man die mee op reis is :-)

na een n mislukte pogingen om terug in slaap te geraken opgestaan om te douchen als er ook beweging kwam in de twee andere :-)

Ontbijt op onze kamer met de terrasdeur al goed open,en we zien de zon !!

Bokes smeren voor smiddags,fruit..drinken... rugzak klaar voor een dagje de bergen in te trekken.

Wij zelf alle drie in short,wel nen trui nog..en onze sjaals voor boven op de berg.

en dan op weg.

Eerst de whistler village gondola nemen,een gesloten cabine voor een rit van 35 min tot aan de roundhouse lodge.daar kom je boven aan in de sneeuw nog :-)

daar stuk gewandeld tot aan de peak express gondola. deze open gondola , echt stoeltjeslift ,brengt je op een kwarier ongeveer tot helemaal boven aan de top van whistler mountain. daar hebben we een wandeling van een uur gedaan naar de uitzichtpunten en ons middageten gegeten. zalig... op een rots zittende een boke eten... half boven de wolken... en elke keer de zon goed tevoorschijn kwam was het echt wel lekker warm.

Dan de peak express terug naar beneden tot aan roundhouse lodge om daar over te stappen op de peak to peak gondola die ons naar blackcomb mountain bracht.

deze gondola zijn ook gesloten cabines. je doorkruist de vallei tussen whistler mountain en blackcomb mountain, een traject van 4,4 km op een hoogte van 436 meter boven de vallei op het hoogste punt. adembenemende verzichten dus.

Op blackcomb mountain nog wat rondgelopen en gekeken. beetje sneeuwballen zitten gooien.

en dan van daaruit de solar express en de wizard express,twee keer open stoeltjesliften ,tot beneden aan blackcomb base.

daar was een hele family adventure zone opgezet door nintendo...minigolf...een mini bobslee parcours...trampolines...een doolhof...

Wij hebben met kobe gaan minigolfen... super om doen... en kobe is daar dus bijlange niet slechter in dan wij :-)

en gert en kobe zijn twee keer van de bobsleebaan geweest... mama is wijselijk aan de kant gebleven :-)

erna te voet terug van blackcomb base tot in whistler village...wandeling van een kwartiertje ..vlug langs de supermarkt voor nog wat extra drinken en fruit...

en dan naar ons hotel... effe bekomen...

Kobe ligt te spelen op bed met zen legoventjes...

en ik lig met men benen goed omhoog te rusten en te schrijven terwijl gert zen mails naleest...

sebiet koken hier op ons terras, nog wat genieten van het goede weer...

we gaan er weer niet laat inliggen... denk niet dat we al langer dan half tien savonds zijn wakker geweest... ben tegen kobe erin ligt meestal zelf ook goed moe...

dus slapen hier eigenlijk allemaal hetzelfde. :-)

we voelen vandaag wel dat we meer ons ritme gevonden hebben. we zijn gewend aan de uren van hier. tot gisteren zag je vooral bij kobe wanneer het thuis al laat was.

Morgen checken we hier terug uit en rijden we door naar ashcroft.

We zijn hier net op tijd weg,zondag is het hier de iron man en mag je hier nergens door ofzo. dus dan hadden we problemen gehad.

Ashcroft is een kleine vier uur rijden.

Als het internet mee wil daar hoor je ons morgenavond terug van daar.